Spædbørn med kolik under luppen i forskningsprojekt
Hidtil største forskningsprojekt om kiropraktisk behandling til spædbørn med kolik viser, at nogle undergrupper muligvis har effekt af behandlingen.
Det er vigtigt, at du har en privatlivspolitik og en IT-sikkerhedspolitik for jeres ageren i klinikken. Det beskytter dine patienter, dine medarbejdere og din klinik.
Den nye GDPR-lovgivning vigtiggør, at du har en forståelig og opdateret privatlivspolitik og en IT-sikkerhedspolitik. Det beskytter dine patienter, dine medarbejdere og din klinik, og de nedskrevne politikker sikrer, at alle i klinikken ved, hvordan de skal agere, hvis der sker brud på sikkerheden for persondata.
En IT-sikkerhedspolitik udstikker retningslinjer for klinikken, så dine medarbejdere har klare rammer, de kan agere sikkerhedsmæssigt korrekt indenfor i arbejdet med klinikkens IT-udstyr og behandling af persondata.
Helt konkret skal du i klinikkens IT-sikkerhedspolitik sørge for at besvare spørgsmål som de følgende:
Du kan finde mere information om IT-sikkerhedspolitik i en klinik på PLO’s hjemmeside ved at klikke her.
Husk, at jo nemmere IT-sikkerhedspolitikken er at forstå for personalet i din klinik, desto større er sandsynligheden for, at politikken bliver overholdt – og den skal overholdes! Løbende information til dine medarbejdere er altafgørende for at sikre, at IT-sikkerheden i din klinik altid er i orden.
En privatlivspolitik er en oversigt over, hvordan jeres virksomhed håndterer persondata. Den har til formål at kunne informere patienter om, hvordan og med hvilke formål du behandler patientens personoplysninger. Denne politik skal være tilgængelig via jeres hjemmeside.
PLO har udarbejdet en skabelon over, hvordan en privatlivspolitik for en praktiserende lægeklinik kan se ud, som du kan se her.
Både klinikkens IT-sikkerhedspolitik og privatlivspolitik skal gennemgås mindst en gang årligt for at sikre, at I er up to date med blandt andet lovgivning og teknologi.
Hvis din klinik er udsat for tyveri eller I oplever et brud på persondatasikkerheden, skal I indberette det til Datatilsynet senest 72 timer efter du eller en af dine medarbejdere i klinikken har opdaget sikkerhedsbruddet. Du kan lave indberetninger til Datatilsynet her.
Indholdet i denne artikel er skrevet 6. august 2018, og oplysningerne heri er til information og inspiration. NOVAX A/S tager ikke ansvar for handlinger baseret udelukkende på denne artikel.
Hidtil største forskningsprojekt om kiropraktisk behandling til spædbørn med kolik viser, at nogle undergrupper muligvis har effekt af behandlingen.
Offentlige og private fonde bør investere i etablering af befolkningslaboratorium, nu hvor smartphones, smartwatches osv. giver adgang til megen data, mener eksperter.
Susanne arbejder som Key Account Manager med fokus på de kommunale NOVAX-brugere, herunder PPR, sundhedsplejersker og misbrugsbehandlere. Hun har base på kontoret i Taastrup.
Hvis du er interesseret i at høre mere om, hvordan NOVAX-systemet kan lette din arbejdsdag, kan du booke en gratis og uforpligtende demo af NOVAX-systemet på et tidspunkt, der passer i din travle arbejdsdag.